Oikopolut


Tuotemerkit

Kaikki tuotemerkit

Kategoriat

Tuote lisättiin
ostoskoriisi.
Tuote lisättiin
ostoskoriisi.

Palautukset ja tuotevaihdot

Tilasitko vahingossa väärän koon, vai eikö tuote vastannutkaan odotuksiasi? Haluatko kenties reklamoida viallisen tuotteen? Alapuolelta voit lukea, miten palautat tai reklamoit tuotteita. Palautusehtojemme ja usein kysyttyjen kysymysten alapuolella seuraa ohjeet palautusten postittamiseen. Aivan sivun alalaidasta löydät puolestaan palautuslomakkeemme, jonka avulla pääset tuotepalautuksessa tai reklamaatiossa alkuun.

 

TIETOA JA USEIN KYSYTTYÄ PALAUTUKSISTA

 

Maksaako tuotteen palauttaminen jotakin? 

Palauttaminen on meillä lähes aina maksutonta. Poikkeuksen tekevät raskaat lavatuotteet (esim. koiratarhat ja asekaapit), joiden palauttamisesta joudumme veloittamaan palautuksen aiheuttamat toimituskulut.

 

Kuinka teen tuotepalautuksen?

Kaikessa verkko- ja etäkaupassa kuluttajalla on aina lakisääteinen 14 päivän kaupan peruutusoikeus. Retkitukun asiakkaana sinulla on peräti 60 päivän maksuton palautusoikeus.

Niin kutsuttu katumusaika lasketaan alkaneeksi siitä päivästä, jolloin olet tuotteen vastaanottanut. Palautettavan tai vaihdettavan tuotteen tulee olla alkuperäisessä pakkauksessa sekä jälleenmyytävässä ja uutta vastaavassa kunnossa. Jos tuote on likainen, tahraantunut tai jos tuotepaketista puuttuu tarvikkeita, emme voi ottaa palautusta vastaan.

Jos haluat palauttaa tuotteen, pääset alkuun, kun täytät asiakaspalautuslomakkeen, jonka löydät tämän sivun alalaidasta. Täytä lomake ja seuraa sen ohjeistusta.

 

Palautuksen pakkaaminen

Tuote on asiakkaan vastuulla, kunnes se on palautunut meille. Siksi on erityisen tärkeää, että säilytät palautuspisteestä saamasi palautustositteen ja että pakkaat tuotteen sen alkuperäiseen pakkaukseen yhtä huolellisesti kuin se oli pakattu tuotteen vastaanottaessasi.

 

Palautettavan tuotteen kunto

Asiakkaalla on aina oikeus tarkastella tilaamansa tuotetta, mutta palautettavan tuotteen tulee olla myyntikuntoinen. Olethan siksi varovainen avatessasi tuotepakkausta ja käsitellessäsi tilaamaasi tuotetta. Mikäli palauttamasi tuote ei ole enää myyntikuntoinen, emme voi hyväksyä palautustasi.

 

Tuotteet, joilla on rajoitettu palautusoikeus

Palautusoikeus ei koske avattuja koiranruoka- tai herkkupakkauksia, lisenssejä tai karttoja. Hygieniasyistä myöskään alusvaatteilla ja houkutuspilleillä, joiden paketti on avattu, ei ole palautusoikeutta.

 

En saanut palautuslomaketta lähetykseni mukana, mitä teen?

Ympäristökuormitustamme pienentääksemme emme lähetä tilauksen mukana paperisia lähetyslistoja, laskuja tai palautuslomakkeita. Mikäli haluat palauttaa tuotteen, pääset alkuun, kun täytät palautuslomakkeen, jonka löydät tämän sivun alalaidasta. Täytä lomake ja seuraa sen ohjeistusta.

 

Tilasin väärän koon, miten toimin?

Suoraa tuotevaihtoa meillä ei ole, vaan tuotetta vaihdettaessa on alkuperäinen tuote palautettava ja uusi tilattava uudella tilauksella. Saat uuden tuotteen samalla hinnalla kuin palauttamasikin esimerkiksi siinäkin tapauksessa, jos tuote on ostohetkellä ollut kampanjassa tai kuulunut tuotepakettiin. Pääset tuotepalautuksessa alkuun, kun täytät palautuslomakkeemme ja seuraat sen ohjeistusta.

 

Miten toimin laskun kanssa, kun palautan tuotteita?

Kaikki laskutuksemme kulkee Klarnan kautta. Jos palautat tuotteen, ilmoita asiasta Klarnalle kirjautumalla Klarnan Omille sivuille joko Klarnan kotisivujen tai mobiilisovelluksen kautta. Näin voit pysäyttää laskutuksen. Lisätietoja laskustasi saat myös sähköpostitse [email protected] ja puhelimitse 09 425 997 71.

 

Palautusten käsittelyajat

Maksamasi summa palautetaan tilillesi heti, kun olemme vastaanottaneet ja käsitelleet asiakaspalautuksesi. Mikäli olet maksanut ostoksesi luottokortilla, hyvitetään palautussumma suoraan korttiin liitetylle tilille. Jos olet valinnut maksutavaksi laskutuksen ja laskua on vielä jäljellä, Klarna vähentää hyvityksen määrän laskun kokonaissummasta.

Palautukset ja reklamaatiot käsitellään 5 - 10 päivän sisällä tuotteen vastaanottamisesta.

 


 

NÄIN PALAUTAT JA REKLAMOIT TUOTTEEN

 

1. TÄYTÄ PALAUTUSLOMAKE

 

 
Täytä ja lähetä sivun alareunasta löytyvä palautuslomakkeemme. Jos haluat reklamoida viallisen tuotteen tai haluat palauttaa raskaan lavatuotteen, jää nyt odottamaan asiakaspalvelumme yhteydenottoa. Muissa tuotepalautuksissa siirry kohtaan 2. Jos olet valinnut maksutavaksi laskutuksen, ilmoita palautuksesta Klarnalle kirjautumalla Klarnan Omille sivuille joko Klarnan kotisivujen tai mobiilisovelluksen kautta. Näin voit pysäyttää laskutuksen.

 

2. PAKETOI PALAUTUS

 

Tuote on asiakkaan vastuulla, kunnes se on palautunut meille. Paketoi tuote siis huolella alkuperäiseen pakkaukseensa ja yhtä siististi kuin se oli pakattu tuotteen vastaanottaessasi.
 
 
 
 

 

3. POSTITA

 

Vie paketti noutopisteeseen ja palauta asiakaspalautuksena osoitteeseen Suomen Retkitukku Oy c/o F-Box Palveluvarastot Oy, Lekakuja 2, 11130 Riihimäki. Asiakaspalautusnumeromme ovat: Posti (657112), Matkahuolto (9540003) ja Schenker (lähetystunnus, jolla paketti aiemmin noudettu). Voit käyttää palautukseen myös Postin Helposti-koodia.

4. SÄILYTÄ KUITTI

 

Säilytä noutopisteen antama kuitti lähetyksestäsi, kunnes maksu on palautettu/hyvitetty tai olet saanut korjatun/uuden tuotteen viallisen tilalle. Käsittelemme palautukset ja reklamaatiot yleensä 5 - 10 työpäivän kuluessa tuotteen vastaanottamisesta.